För inte så länge sedan gick studenterna till skolan med portföljer i handen. Det var inte så länge sedan som alternativet till att bära med sig studiematerial helt enkelt var att bära läroböckerna i famnen. En dag upptäckte dock studenterna vid University of Washington JanSport-ryggsäckarna, som har skyddat alla våra volymer och publikationer från regnet i mer än ett halvt sekel.
Men JanSports rötter finns inte så mycket på universitetscampus som i bergen. JanSports grundare Murray Pletz vann ett designpris på 1960-talet för sin design av ryggsäckens aluminiumram. Efter framgången slog Murray vad med sin flickvän Jan att om han kunde göra ramen till en ryggsäcksdesign som slog igenom, skulle han uppkalla sitt nya varumärke efter henne. En liten spoiler i form av det nu välkända varumärket tyder på att hon lyckades.
JanSports kärnvärden för varumärket är kvalitet, långsiktig tillförlitlighet, hållbarhet och funktion. Varumärket grundades 1967 och fokuserar inte längre på själva produkten, utan också på att stödja vandringsgemenskapen på många sätt. Du kan få en fullstor partner med en historia på ryggen som gärna rymmer allt du behöver för din expedition.
Visa alla JanSport produkter