Min storlek är slutsåld, vad händer nu?
De flesta sneakers fylls inte på, men du kan registrera dig för att få ett e-postmeddelande när din storlek finns i lager. Klicka bara på den storlek du är intresserad av så dyker ett fönster upp. Fyll i dina uppgifter och så är det klart!
När kommer ni att skicka min beställning? När kommer min beställning fram?
Vi försöker skicka alla beställningar följande arbetsdag, såvida du inte har beställt produkter från ett externt lager. Vi skickar inte på helger och i sällsynta fall kan det ta mer än en dag för din beställning att lämna vårt lager.
Din order kommer att anlända 1-10 arbetsdagar efter leverans, du kan spåra den från din profil eller från det e-postmeddelande vi har skickat till dig!
Hur kan jag avbeställa min beställning?
Om du är en registrerad kund går du bara till din profil och väljer den order du vill avbeställa. Klicka på knappen i det nedre högra hörnet. Du kan också ta bort bara en produkt från din beställning. Om beställningen betalades kommer du att återbetalas i enlighet med detta. Om du har gjort beställningen som gäst måste du tyvärr kontakta vår kundtjänst för att få hjälp.
När får jag gratis leverans?
Vi erbjuder gratis leverans till VIP-kunder i utvalda länder med utvalda transportörer. Kontrollera leveranssidan.
Kan jag göra en beställning utan att ha ett konto?
Ja, det är möjligt att skapa en beställning utan att ha/skapa ett konto. Men om du har ett konto kan du bli en del av den stora Footshop Club och få några bra fördelar med dina inköp!
Hur lång tid tar en återbetalning?
Det beror på betalningsmetoden.
Om du har betalat med kort eller banköverföring kan det ta 2-3 arbetsdagar innan återbetalningen finns på ditt konto från det att vi behandlar din retur.
Om du har betalat med PayPal sker återbetalningen samma dag som vi tar emot din retur.
Hur går jag tillväga med felaktiga varor?
Reklamationer fungerar på samma sätt som returer. Fyll bara i reklamationsformuläret som du hittar HÄR och skicka varorna till vår returadress. Du kommer att få svaret inom 30 dagar efter mottagandet av paketet. Vi kommer att informera dig om allt via e-post. Om ditt anspråk accepteras får du en återbetalning. Mer information kan hittas HÄR
DHL, UPS x vätskor
Av säkerhetsskäl tar DHL/UPS inte emot flytande produkter och flaskor under tryck på sina flygplan. Detta gäller främst skovårdsprodukter (Crep) så om du beställer Crep och väljer DHL/UPS som transportör kommer ordern att returneras till vårt lager. Vi kommer att behöva byta transportör för att kunna skicka ordern (om det är möjligt) eller så återbetalar vi dig för produkten och skickar resten av ordern. Vänligen ta hänsyn till detta när du gör en beställning, eftersom det kan orsaka en försening av din beställning.
När kommer ni att skicka min beställning?
Naturligtvis gör vi allt för att få din beställning till dig så snart som möjligt. Om du gör beställningen före kl. 09.00 försöker vi skicka den samma dag. I annat fall tar det minst 24 timmar innan vi skickar den. Vi skickar inte under helger.
Hur kan jag byta transportör?
Vi kan bara byta transportör om din beställning inte har skickats ännu. Vårt lager arbetar mycket snabbt så låt oss veta om eventuella ändringar så snart som möjligt.
När kommer mitt paket fram?
Vi fattar, vi skulle också vilja ha våra skor med oss direkt! Leveranstiden beror på vald transportör - GLS 3-6 arbetsdagar, DHL 2-4 arbetsdagar, etc. Om du tror att ditt paket har försvunnit, skicka ett e-postmeddelande till oss.
Hitta leveranstiderna HÄR.
Hur hittar jag spårningsnumret?
Du kommer att få spårningsnumret automatiskt via e-post. Om du inte kan hitta det eller har problem med att spåra din beställning, kontakta oss!
Min försändelse har inte levererats ännu, vad ska jag göra?
Om din beställning redan borde ha varit hos dig, vänligen kontakta oss så snart som möjligt. Det finns en möjlighet att den har kommit bort under transporten. I så fall kontaktar vi transportören och försöker ta reda på vad som har hänt. Om den har kommit bort kommer vi att göra en reklamation hos transportören. När de har bekräftat att den är förlorad kommer vi att utfärda en full återbetalning till dig.
I beskrivningen står det att produkten har herrstorlek, kan jag köpa skorna om jag är kvinna?
Herr- eller damkläder? Allt handlar om ens smak! Det enda du behöver tänka på är att välja rätt storlek. Det bästa är om du känner till din EU-storlek (eftersom den är universell) så kan du använda den som en guide. Om du är osäker på något, hör av dig till oss!
Varför kan jag inte se min beställning på det konto jag just har skapat?
Om du har gjort en beställning utan att registrera dig eller logga in på ditt konto kommer den inte att visas i din orderhistorik. Vi kan inte lägga till beställningar på ditt konto, men du kommer att få all information via e-post.
Jag fick skadade varor, hur går jag vidare nu?
Vi är så ledsna! Det här får absolut inte hända och vi kommer naturligtvis att hitta en lösning åt dig. Vänligen kontakta vår kundsupport inom 3 arbetsdagar!
Hur lång tid tar det innan mina pengar återbetalas efter att jag returnerat varorna?
Vi försöker behandla återbetalningar så snart vi tar emot paket på vårt centrallager i Prag.
Om du har betalat med kort/PayPal får du återbetalningen nästan omedelbart. Om du har betalat med postförskott är det bara vår ekonomiavdelning som kan återbetala dig, så de behöver några extra dagar för att göra det.
Vi skickar ett e-postmeddelande till dig när vi får tillbaka varorna och när vi skickar en återbetalning till dig.